Traductor

Aquesta eina, Google Traductor, facilita la traducció automàtica dels continguts del web. El Fhag no es fa responsable de les versions obtingudes, que no tenen caràcter oficial.

Hospital General de Granollers
Traductor

Aquesta eina, Google Traductor, facilita la traducció automàtica dels continguts del web. El Fhag no es fa responsable de les versions obtingudes, que no tenen caràcter oficial.

Ets a: Portada / Comunicació / Notícies

10/05/2019

L’Hospital inicia el projecte d’Experiència Pacient “Fem junts l’hospital que vols”

  • Amb aquest lema, l’Hospital General de Granollers convida la ciutadania a participar en el disseny de l’assistència sanitària que ofereix a l’usuari
  • El nou Pla Estratègic de l’hospital impulsa la transformació cultural del centre al voltant de l’usuari com a eix vertebrador

Granollers, 10 de maig de 2019. Arran de l’aprovació del nou Pla Estratègic de l’Hospital General de Granollers —pel període 2018-2022—, el centre comença un nou projecte d’Experiència Pacient que té com a lema “Més de tots. Fem junts l’hospital que vols”. Es tracta d’un canvi cultural que convida als usuaris a incorporar la seva visió en tots aquells elements relacionats amb els processos assistencials, informacions adreçades amb ells i obres arquitectòniques, entre d’altres. En definitiva, a tenir un paper clau en el disseny de les millores que siguin necessàries per al bon funcionament del centre.

Per tal de dur a terme aquesta transformació, s’han dissenyat tot un seguit de noves accions adreçades a captar l’opinió de l’usuari i conèixer quina és la seva experiència, fruit del seu pas per l’hospital. Estem parlant de grups focals sobre aspectes concrets de millora, tallers de co-creació entre pacients i professionals, observació directa (o shadowing) en les diferents àrees de l’hospital, etc.

Per tal de dur a terme aquesta transformació, iniciada el primer trimestre de 2018, s’ha dissenyat un pla d’implementació que comença per l’àrea de Consultes Externes, i s’anirà desplegant de forma progressiva per la resta d’àrees de l’hospital —Hospitalització, Bloc Quirúrgic, Sociosanitari i Urgències—. L’objectiu és incorporar la visió del pacient en la totalitat de l’hospital al llarg dels propers cinc anys.

Entre els objectius específics d’aquesta acció es troba la captació de l’opinió de l’usuari; garantir que les informacions que se li adrecen siguin les necessàries i compressibles —explicacions orals, fulls informatius, pàgina Web, APP, etc.—; implementar una cultura més empàtica, que garanteixi un correcte acompanyament al pacient; incorporar les necessitats de l’usuari a l’hora de dissenyar processos, sistemes de comunicació i obres arquitectòniques i, en definitiva, assegurar la veu del pacient.

33 usuaris ja han donat la seva opinió

Durant el primer trimestre d’enguany, 33 usuaris han participat en 4 grups focals destinats a millorar aspectes específics de l’hospital.

D’una banda, el passat mes de gener, ens van donar la seva opinió sobre quins haurien de ser els serveis i les característiques de la nova recepció de l’hospital —a partir de la seva experiència personal en processos d’hospitalització—. En aquest sentit, s’implementaran algunes de les accions proposades en la remodelació arquitectònica que es materialitzarà al llarg dels propers mesos.

D’altra banda, durant la darrera setmana d’abril s’han dut a terme tres grups focals amb persones que viuen a la residència, així com usuaris de l’hospital de dia mèdic geriàtric, i les consultes de l’àrea de trastorns cognitius geriàtrics (EAIA). El motiu era saber la seva opinió a l’hora de realitzar canvis arquitectònics en la sala d’estar dels residents, el nou hospital de dia, així com en la zona de consultes.

Portes obertes a la ciutadania

El proper 22 de maig, l’hospital organitza una jornada de portes obertes a la ciutadania amb l’objectiu de donar a conèixer el projecte Experiència Pacient. Entre les accions que es faran destaquen una visita guiada, per aquelles zones de l’hospital que queden amagades de la visió del públic en general, un taller de redisseny dels principals circuits del pacient per l’hospital i una exposició de dibuixos sobre l’hospital fets pels més petits. 

Pujar